lauantai 26. heinäkuuta 2014

Barcelona, rantaa ja La Ramblaa

Viimeisenä kokonaisena päivänä Barcelonassa olimme päättäneet ottaa rennosti. Nähtävyyksiä olisi ollut katseltavana vaikka kuinka paljon, mutta päätimme mennä aamusta rannalle ja illalla La Ramblalle.

Päivä oli aurinkoinen ja meressä oli mukava uiskennella. Meidän rannalla ei ollut aurinkotuoleja, mutta olen kuullut, että aurinkotuolien vuokrat ovat korkeita Barcelonassa.

Parin tunnin rannalla olon jälkeen kävimme rantabaarissa juomassa juomat ja sitten hotellille pakkailemaan huomista varten.

Illan tullen otimme taksin ja ajoimme La Ramblalle. Kävelimme kadulla ihmisvilinän seassa ja katselimme terassia, johon voisimme hetkeksi istahtaa ennen illallista.

Kävelimme kadun päästä päähän ja matkanvarrelta löytyi myös kiva tori vai olisiko se ollut enemmänkin kauppahalli. Siellä oli paljon ihania hedelmiä, kinkkuja, kalaa ja jos jonkinlaista ruokaa.

Istuimme terassille katsomaan kadun vilinää. Hetken kuluttua terassimme eteen tuli joukko brasilialaisia poikia ja saimme katsoa hienon esityksen. Hyppyjä, voltteja ja rytmikästä musiikkia.

Nyt oli aika siirtyä illalliselle. Olin saanut Virpiltä vinkin hyvästä ravintolasta, josta kerron teille seuraavassa postauksessa.

T. Ape

P.S. Muut matkakertomukset löydät klikkaamalla tätä linkkiä.