maanantai 22. joulukuuta 2014

Ape Finnairin koneen ohjaamossa!

Nyt ette kyllä usko! Tai pakkohan teidän on uskoa, kun minulla on kuvia todisteena. Lennolla Helsingistä Souliin tapasin eri mukavan lentoemännän nimeltään Aino. 

Aino tuli kysymään äidiltä, että haluaisiko Ape mennä ohjaamoon. Äiti katsoi Ainoa hieman hämmentyneenä ja minä yritin viittoa äidille, että sano kyllä, kyllä. 

Äiti vastasi kysymyksellä: "Ihanko oikeasti?". Aino sanoi, että hän voi viedä Apen ohjaamoon, mutta äiti ei voi valitettavasti tulla mukaan. Se on katsokaas sellainen turvallisuusjuttu, ettei ihmismatkustajia päästetä ohjaamoon lennon aikana. 

Niin minä lähdin Ainon kanssa ohjaamoon ja kamera otettiin tietysti mukaan. Tämä tilaisuus piti ikuistaa. 



Aluksi sain riippua ohjaamon katossa. Sitten piti rauhoittua hetkeksi ja katsella maisemia. 


Kun olin rauhoittunut, pääsin istumaan kapun olkapäälle ja katsomaan maailmaa lentäjän silmin. Aika huikea kokemus! 


Nyt ei kyllä auta painaa mitään nappulaa, mietin minä istuessani ohjaamon laitteiden keskellä. Olin kyllä tarkan valvonnan alla. 


Kiitos Aino ja ohjaamon väki! 

Seuraavassa jutussa kerron matkastani Finnairin businessluokassa

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Muita matkajuttuja voit lukea klikkaamalla tästä


4 kommenttia: