torstai 15. tammikuuta 2015

Hotelli Fraser Place Namdaemun, Soul

Joulun kunniaksi olin varannut Soulista hieman paremman hotellihuoneen. Hotellin sijainti on yksi tärkeimmistä asioista, kun varaan majoitusta ja tällä kertaa sijainti osoittautui erittäin hyväksi. 

Lyhyen kävelymatkan päässä oli Seoul Plaza, Deoksugungin palatsi ja Namdaemunin markkinat. Hotellin edustalla seistessä näkyi Namdaemunin portti (Great South Gate). Viereiseltä kadulta löytyi mm. ruokapaikkoja, kahviloita, kauneushoitola ja hierontapaikka. 


Respassa puhuttiin selkeään englantia ja sain myös hyvää palvelua myöhemmin kysyessäni "lammas-kahvilan" sijaintia. 

Sisäänkirjautumisaika oli klo 14, mutta sain huoneen, vaikka olin jo aiemmin paikalla. Tällaisesta tulee aina hyvä mieli, vaikka kyse on vain siitä, että onko huoneita vapaana ja onko ne ehditty siivota. 

Huoneessa oli ilmastointi ja säädettävä lämmitys. Vuoteessa oli laadukkaat lakanat, hyvä peitto ja erilaisia tyynyjä. 


Huoneisto oli tilava, joten minulla oli hyvää tilaa juoksennella ympäri huonetta. 


Jääkaappiin tuotiin joka päivä kaksi pientä pulloa vettä. Muuten jääkaappi oli tyhjä, joten tilaa oli hyvin omille juoma ja ruoka ostoksille. 


Kylpyhuoneessa oli suihkusaippuaa, shampoota, hoitoainetta ja kosteusvoidetta. Kun pesin turkkini shampoolla, niin tulin aivan takkuiseksi, onneksi oli hoitoainetta millä asia korjaantui. 


Vedenkeitin, teetä ja pikakahvia löytyi myös. Kahvit jäi toisin juomatta, koska pikakahvissa oli sokeri mukana. 



Huoneesta löytyi myös tallelokero, johon mahtui kannettava tietokone. Wifi oli nopea ja toimiva, joten minun oli mukava kirjoittaa blogia paikan päältä. 


Hotellista olisi löytynyt myös kuntoilutilat ja sauna, mutta niitä en käynyt edes katsomassa. 

Varatessa hotellia luulin, että aamiainen ei kuulu hintaa. Varauksessa luki, että aamiaisen voi ostaa erikseen hintaan 16 000 wonia eli noin 14 euroa, joka on minusta ihan liian paljon aamiaisesta. Kun kirjauduin hotelliin sisään, minulle ilmoitettiin, että aamiainen kuuluu huoneen hintaan. 

Aamiainen oli runsas, mutta en olisi käynyt aamiaisella, jos siitä olisi pitänyt maksaa erikseen. 

Meidän huone oli kadun puolella. Ainut huono puoli, joka minulle tulee tästä hotellista mieleen, on se, että kadulta kuuluvat äänet saattavat häiritä joitakin vierailijoita. Toisella puolella hotellia oli talon rakennus käynnissä, joten en tiedä kuuluiko sillä puolella meteliä rakennustyömaalta. Minä puolestani nukun aina niin sikeästi, ettei kadun äänet häiritse minua. 

On kai jo sanomattakin selvää, että olin tyytyväinen tähän hotelliin. Kymmenen vinkkiä Souliin löydät klikkaamalla tästä

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Matkakertomukset Soulista ja muista kohteista voit lukea klikkaamalla tätä linkkiä.



2 kommenttia:

  1. Soulissa koimme nopeimman netin, mitä hotelleissa (tai sen puoleen kotonakaan) meillä on koskaan ollut - nopeudet huitelivat parhaillaan yli 50 megan!

    Ai niin, joku päivä kun muistan/ehdin, niin pitää ihan erikseen Sinua varten, Ape, ottaa kuva tuosta meille Borneolta kulkeutuneesta nenäapinaserkustasi, joka on nyttemmin asettunut keittiön pöydällemme. Luulen, että teistä tulisi hyvät ystävät, kunhan vaan saisin teidät tutustutettua toisiinne :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, netti toimi aivan loistavasti Soulissa, oli ilo bloggailla.

      Ooo ... nenäapina, he ovatkin hauskan näköisiä kavereita. Luulen myös, että meistä tulisi ystäviä. Minä en tiedä vieläkään minkä rotuinen apina olen, ehkä se joku päivä selviää. :)

      Ape

      Poista