perjantai 20. helmikuuta 2015

Kiertomatkan osa 19, viidakkohotelli auringonlaskun aikaan, tyynyn alle huolinukkeja

Kun palasimme takaisin hotellille Santa Elenan supermarketista, meitä odotti mukava yllätys. Siivooja oli tehnyt meidän sänkyjen päälle kukat pyyhkeistä.

Minä kävin katselemassa kukkaa vähän tarkemmin.

En kuitenkaan ehtinyt kauan ihailemaan kukkaa, sillä aurinko alkoi jo laskea. Nyt oli lähdettävä pikaisesti ulos, että näkisin auringonlaskun.

Kävelin polkua pitkin rantaa ja aurinko alkoi jo laskemaan.

Auringonlaskut ovat niin kaunista katseltavaa.

Pian aurinko laski viidakon taakse ja tuli aivan pimeää.

Auringonlaskun jälkeen oli aika mennä vielä illalliselle. Me olimme valinneet illalliseksi kalaa kera perunoiden. Tosin perunat oli lautaselta aluksi kateissa.

Ystävämme geokätköilijä, alkoi kyselemään tarjoilijalta missä olivat perunat. Tarjoilija ei tuntunut ymmärtävän mistä oli kyse. Geokätköilijä osoitteli lautasta ja sanoi kuuluvalla äänellä "Pataaatas!".

Viesti ei tuntunut menevän perille ja hetken kalabaliikin jälkeen huomasimme perunoiden olevan kalan alla.

Illallisen jälkeen istuimme vielä hetken geokätköilijän kanssa terassilla. Otimme juomat ja juttelimme niitä näitä. Kauan emme kuitenkaan voineet istua iltaa, sillä seuraavana päivänä oli aikainen herätys.

Nyt oli aika siirtyä huoneeseen lepäämään.

Olimme ostaneet Tikalin matkamuistokojusta huolinukkeja. Mitä nämä huolinuket ovat?

Huolinuket ovat niin mukavia, että he murehtivat yön aikana huolesi pois.

Riittää, että laitat yhden huolinuken tyynyn alle ja siirrät huolesi hänelle. Näin voit nukkua paremmin.

Minä laitoin tyynyn alle ison kasan huolinukkeja, sillä minulla on jatkuva huoli siitä, miten äiti saisi enemmän rahaa, jotta voisimme matkalla koko ajan.

Nukuin seuraavan yön hyvin. En tiedä johtuiko hyvät unet huolinukeista vai siitä, että olin väsyksissä.

Aamulla herätys oli jo kello 4:30, sillä bussimme jatkaisi matkaa jo viideltä. Edessä oli reissuni rankin päivä. Matkustimme bussilla Guatemalasta kohti Meksikon rajajokea, mutta siitä kerron sinulle seuraavassa numerossa

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Muita matkakertomuksia voit lukea klikkaamalla tästä.