tiistai 17. maaliskuuta 2015

Cancun osa 14, hotelliarvostelu Cancun Bay Resort

Vietimme viikon tässä hotellissa. Valintaa ohjasi tällä kertaa hinta. Cancun Bay Resort oli edullisin all inclusive hotelli, joka matkanjärjestäjällä oli tarjota varaushetkellä. 


Mitä Finnmatkojen kuvauksessa hotellista kerrottiin? Poimin muutamia kohtia Finnmatkojen sivuilta. 

1) Ruoka ja juoma

Aamiainen, lounas ja päivällinen noutopöydästä ruokajuomineen (paikalliset viinit, oluet, virvoitusjuomat tai vesi).
Paikallisia alkoholijuomia, viiniä, olutta, virvoitusjuomia sekä kivennäisvettä, baaritarjoilu klo 23.00 asti (tietyissä baareissa / tiettyinä aikoina).

Aamiainen tarjoillaan klo 7.00–11.00, lounas klo 12.00–17.00 ja päivällinen klo 18.00–23.00.

Välipaloja, yksinkertaisia ruoka-annoksia ja juomia allasbaarista klo 11.00–17.00."

2) Internet 

* Maksuton langaton internet lobbyssa
* Internet on usein hidas ja katkoksia esiintyy

3)  Huoneet

* Kahden hengen hotellihuone 2–4 hengelle.
* Suurempi kahden hengen hotellihuone 2–5 hengelle.

Kaikissa huoneissa on suihku ja wc, puhelin, satelliitti-tv, ilmastointi sekä parveke tai maaterassi. Osa maaterasseista on kalustamattomia.

Huoneissa saattaa olla portaita. Siivous: 7 krt/vk.

4)  Lisätietoja

Rakennettu/uudistettu: 1977/2012-13. 98 huonetta.

* Maksuton tallelokero. 
* Allaspyyhkeitä lainattavissa.
* Lastenallas on erotettu osa aikuisten altaasta.
* Ranta hotellin edustalla on kapea ja siellä on vain muutamia aurinkotuoleja. 
* Meriruohoa kulkeutuu ajoittain öisin rannalle.
* Ns. "Spring Break" tuo hotelliin runsaasti kovaäänisiä nuoria juhlijoita USA:sta ja Kanadasta helmikuun lopulta huhtikuun alkuun. Tällöin meno hotellilla saattaa olla erittäin häiritsevää.
* Ranta- ja hotellialue, paikallisliikennettä. Liikenne ja läheisistä baareista kantautuvat äänet saattavat ajoittain häiritä. Paikallinen luokitus: ***.



Huoneeseen olin tyytyväinen. Huoneita tässä hotellissa on monenlaisia. Matkakaverillamme oli suurempi huone. Meidän huone oli puolestaan hiljattain remontoitu. 


Huoneessa oli tehokas ilmastointi ja ilmastointilaite oli kaunein mitä olen koskaan nähnyt. 


Tarjolla oli shampoota, hoitoainetta ja saippuaa. Suihku oli huoneen ainut miinuspuoli, sillä suihkuin suuttimesta tuli vähän hatarasti vettä. 


Huoneemme parvekkeelta avautui näkymä hotellin altaalle ja merelle. 


Wifi toimi huoneessamme moitteettomasti, vaikka matkanjärjestäjä oli kertonut, että ilmainen Internet toimii vain aulassa. Wifi ei ilmeisesti toimi kuitenkaan kaikissa huoneissa, mutta allasalueen läheisyys sai wifin toimimaan meidän huoneessa. Tämä oli positiivinen yllätys some-riippuvaiselle matkailijalle.  



Allasalueella oli uima-allas, josta pieni osa oli rajattu lasten altaaksi. Baaritiskin edustalla oli jacuzzi, jossa oli lämmintä vettä. 


Rantapyyhkeet sai hotellista sisäänkirjautumisen yhteydessä. Pyyhkeen sai vaihtaa joka päivä, mutta vaihto piti tehdä hotellin respassa, allasalueella ei ollut vaihtopistettä. 


Hotellin ranta oli allasalueen vieressä. Ranta oli pieni ja kapea, mutta ihan riittävä. 


Allasalueella hotellin viihdehenkilökunta järjesti aktiviteetteja. Tarjolla oli mm. vesijumppaa, sambaa, lentopalloa, tietovisailua ja käsikorujen punontaa. 


Ja tietysti bingoa! 


Henkilökunta kävi välillä kyselemässä hotellin vierailta, että kuka haluaisi ottaa osaa päivän aktiviteetteihin, mutta ketään ei raahattu väkisin mukaan, vaan halutessaan sai lekotella altaalla rauhassa. 

Me valitsimme aktiviteettien sijaan pelkän lekottelun altaalla. 


Pihalla oli myös koju, josta sai ostaa erilaisia lippuja. Ilmeisesti retkille ja yökerhoihin. Tätä palvelua emme käyttäneet. 


Allasalueella oli baari, josta sai juomia ja ruokaa. Tosin juomatarjoilu pelasi myös altaalle. 

Ruokaakin tarjoilija olisi tuonut altaalle, mutta ongelmaksi olisi muodostunut lokit, jos halusi aurinkotuolissa syödä. 


Ruokapuoli onkin sitten vaikeampi arvostella, sillä jokaisella omat kriteerit ja vaatimukset ruuasta. Odotukset meillä ei ollut korkealla, sillä kyseessä oli kolmen tähden hotelli.

Aamupalalla oli tarjolla mm. hedelmiä, kahvia, mehuja, leipää, pannukakkuja ja lämpimiä ruokia. Leikkeleitä ja juustoja leivän päälle ei ollut tarjolla. 


Illallisravintolassa on erilaisia teemoja. Eräänä iltana iloksemme oli tarjolla sushia, mutta sushit oli oikeastaan pelkkää riisiä. 


Liharuuat olivat erittäin mureita. 


Jos odotat ihania ja herkullisia jälkiruokia, niin niitä ei ole tarjolla tässä hotellissa. 

Jälkiruuat näyttivät melko teollisista. Tämä ei meitä haitannut, sillä emme ole jälkiruokien ystäviä. 


Allasbaarissa oli tarjolla mm. kolmioleipiä, pizzaa, hot dogeja, nachoja, hampurilaisia, ranskalaisia, popcorneja. Tosin allasbaarin tarjontaan kyllästyi parissa päivässä. 


Yhteenvetona ruuasta. Ruoka ei ollut "fine diningia", ei eksoottista, enkä käyttäisi myöskään sanoja todella hyvää. Guacamolen puuttuminen harmitti vähän äitiä. 

Ruoka oli kuitenkin ihan hyvää ja sitä oli riittävästi. Juomat joimme muovimukeista, ainoastaan illallisella oli tarjolla lasit, jotka nappasimme mukaan hotellin baariin.  

Olin hotelliin kokonaisuudessaan tyytyväinen. Hotelli oli mukavan pieni verrattuna Cancunin valtaviin hotellikomplekseihin ja henkilökunta oli erittäin ystävällistä. Kun olimme lähdössä hotellilta, laukunkantaja kysyi: "Missä apina on?" 

Cancunin matkamme viimeisessä osassa käymme lentokentällä ostoksilla ja Bubba Gumpin ranvintolassa. 

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Muita matkakertomuksia voit lukea klikkaamaalla tästä.




2 kommenttia: