sunnuntai 12. heinäkuuta 2015

Bratislava osa 17, junalla, laivalla vai bussilla Wieniin?

Nyt oli käsillä viimeinen aamu Bratislavassa. Aamulla aloin tutkimaan eri vaihtoehtoja, millä voisimme mennä Wieniin. Tarjolla oli bussi, juna ja laiva.

Bussilipun hinta oli 7,50 euroa, junalipun hinta 13 euroa ja laivalla Wieniin pääsisi hintaan 25 euroa. Laivamatkan hinta oli viisi euroa kalliimpi lauantaina ja sunnuntaina, arkipäivinä lipun hinta on 20 euroa.

Lähdimme aamutuimaan kävelylle lipputoimistolle, jotta voisimme kysyä olisiko tänään mahdollista matkustaa laivalla Wieniin, sillä laivamatka tuntui kaikista huisimmalta vaihtoehdolta.

Kävelimme hiljaisia vanhankaupungin katuja, kello oli vasta kahdeksan ja turistimassat eivät olleet vielä liikenteessä.

Minä katselin matkalla kadussa olevaa ympyrää, joka kertoi missä suunnassa mikäkin kaupunki olisi. Wieniin oli matkaa vain 57 kilometriä.

Matka jatkui pitkin vanhankaupungin katuja, näkyvissä ei ollut ristinsielua.

Paitsi yhdellä parvekkeella oli hieman omituisen näköisiä tyyppejä.

Saavuimme toimistolle, josta voisi ostaa lippuja laivamatkalle, mutta toimisto ei ollut vielä auki. Otimme esitteen mukaan ja palasimme hotellille.

Tosin matkalla hotellille meidän piti kurkata vielä yhteen kirkkoon.

Kun pääsimme hotellille, oli aika pakata. Meillä oli hieman ongelmia saada tavarat ahdettua laukkuun. Sillä äiti pakkasi mukaan hedelmiä ja ostamansa viinipullon. Minä yritin kovasti auttaa, että saisimme laukun kiinni.

Kun laukku oli pakattu, tutkin laivamatkan hintoja ja aikatauluja.

Äiti sanoi, että mennään Wieniin laivalla, joka lähtee kello 12 ja niin me päätimme tehdä, mutta kaikki ei mene aina niin kuin elokuvissa.

Lähdimme hotellilta kävelemään kohti satamaan ja kun saavuimme lipputoimistolle kello yhdentoista aikaan, sanoi lipunmyyjä, että seuraava laiva lähtisi Wieniin kello 14:30.

Jaahas, äiti oli katsonut aikataulun väärin. Laiva ei lähtenyt Bratislavasta kello 12, laiva oli lähtenyt jo kello 10:30 ja saapuisi Wieniin kello 12. Seuraavaa laivaa emme halunneet jäädä odottamaan, vaan ostimme lipputoimistolta bussilipun Wieniin.

Toimistolta saimme opastuksen, että bussi lähtisi uuden sillan alta.

Lisäksi saimme metrokartan ja opastuksen miten pääsisimme Wienin bussiasemalta keskustaan. Tämäpä oli hyvää palvelua.

Odottelimme bussin saapumista puolisen tuntia.

Bussi huristeli paikalle kello 12 aikaan ja matkamme kohti Wieniä alkoi. Wieniin saapuisimme tunnin ajomatkan jälkeen.

Matka Bratislavassa päättyy tähän. Seuraavassa postauksessa Bratislavan hintatietoja ja kooste matkakertomuksista, jonka jälkeen matka jatkuu Wieniin.

T. Ape The Bloggaaja

P.S. Muita matkakertomuksia voit lukea klikkaamalla tästä.